lördag 21 april 2007

Sovrummet

Nu så kan jag ta kort igen, vi fick köpa en minneskort läsare eftersom datorns minneskort pajat.
Jag hade ju lite svårt i sovrummet som jag skrev förut hur jag tycker ni jag skall göra.? Vi har inga garderober i sovrummet till våra kläder, sambon har lånat det bruna skåpet av ungarna för att ha sina kläder i och mina ligger nermosade i en byrå (inte kul). Nu hade jag en ide om att vi skulle bygga en varsin garderob på sidan om murstocken. Det blir en klädstång längst upp och hyllor nedanför. Det blir inte stort men det räcker till mina kläder för jag har inga=) Hur tycker ni man skall göra?ha två draperier på varje sida, eller bygga typ egna smala dörrar av brädor och måla dem vita och sätta på en gammal hasp eller fina kanske porslinsknoppar. Eller vad kan man annars göra om man inte har garderober? vi tänkte även knacka bort murbruket och ta fram teglet eftersom det ändå har lossnat mycket. Skulle ni ta bort eller är det finare och ha kvar det vita och laga det? ja många frågor blev det men jag vill ha fint i mitt sovrum nu!!!!!!
Hoppas ni vill ge mig råd och tipps om vad ni skulle ha gjort.Ser ni de breda fina plankorna i taket till höger intill murtocken? skulle villja ta fram dem i hela huset men man vet ju ej om det är helt under det nya taket och när man rivit bort det nya så är det lite drygt att sätta tillbax det i så fall. I sovrummet blir det inte bra för det är snedtak på ena sidan i rummet och där är det inga plankor under. Man kan ju inte ha planktak i halva rummet! Trevlig helg mina kära blogg vänner=)











15 kommentarer:

Lotta sa...

Ja det var lite svårt det! Men jag tror det hade blivit fint med draperier. Då känns rummet fortfarande luftigt. Och det är jättefint med synligt tegel tycker jag. Hoppas du klurar ut hur du vill ha det!

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram från Lotta

johanna sa...

Hej
det är jättesvårt,tycker det är jättefint med teglet men det är även fint o ha kvar putset o skriva några fina väggord på...
hoppas du kommer på hur du vill ha det lycka till,visa gärna bilder när det är färdigt:-)

Husbilsresan sa...

Jag ser att du gjorde som jag...köpte minneskortsläsare.Det var enklast så tyckte jag.
Angående sovrummet...jag tror att två draperier skulle funka bäst,så att murstocken syns(den är ju så vacker)
Och varför inte göra som johanna föreslår...skriva något vackert på putsen...det tror jag skulle bli "coolt" som min 15-åring skulle ha uttryckt det.

Nina sa...

måla på teglet och låt det vara som det är alltså vitt och skriv som de andra säger : nånting med här inne vävs drömmar eller nåt ...
börja med draperier och tröttnar ni så fixar ni dörrar. i varje fall så ser jag framemot resaultatet ....

Anonym sa...

Jag röstar också på draperier, behålla putsen, och att skriva nått vackert med snirkliga bokstäver!

Eva Agnes sa...

Hej vännen! Förstår att du inte gillar att ha dina kläder nerknökade i en byrå.
Vad jag föreslår är draperier, kanske i vitt i stället för dörrar. Det blir kanonfint, tror jag.
Lycka till
Eva Agnes

Anna sa...

Jag skulle knacka bort murbruket och ta fram det vackra teglet! Sedan vita linnedraperier som döljer garderoben!
Det tror jag skulle bli ursnyggt!
:)Anna

Anna sa...

Jag menar förstås knacka bort putsen och inte murbruket!

Då skulle du få en hel del av samma känsla som den vackra sovrumsbilden du visar i det tidigare inlägget! Där är det ju ett vackert stengolv och vita linnelängder!
:)Anna

Anonym sa...

Det ser ut att bli lite trångt med dörrar eventuellt och så tror jag det skulle bli mysigt med draperier. Vita eller med något vackert blommönstrat i mjuka färger. Jag tycker det är vackert med lite synligt tegel. Mitt förslag är tegel med en vacker hylla på där du hänger något dekorativt. Eller kanske en vacker spegel? I senaste numret av "Allt i hemmet" är det ett hem där de tagit fram en tegelvägg, om du vill se. Lycka till!

marie sa...

Ja, jag tycker att det kan bli fint på två sätt. Draperier av gamla lakan m. monogram o spets skulle vara fint.Annars två fina dörrar, gamla avskavda el. vitmålade. Inget tegel tycker jag , har haft det men nu känns det inget kul längre. Putsa vitt och skriv, har gjort det på många ställen. Det blir jättefint! Sen kan du köpa dig en ny vårgarderob!! Lycka till!

♥ Pia... sa...

hej...kör på samma som alla de andra...vita linnedraperier och en vacker text om just drömmar....puts eller vitt? det var väldigt svårt....skulle nog ta bort putsen eller ,nej...måla allt vitt...nääääe usch så svårt...hoppas du kommer på hur du vill ha det snart...vill gärna se resultatet...ha det så gott PIA

Nina sa...

J! kolla in http://rosenhill.blogspot.com/2007/02/uppt-vggarna.html
hon har målat på väggen ; hon är rätt person att fråga!
jag sökte på dikt & drömmar och hittade en fin strof:


Hjärtat skall gro af drömmar

annars är hjärtat armt.

Lif, ge oss regn som strömmar

Lif, ge oss sol och varmt

men det ska ju passa er så du får söka på nätet.
det finns ju ljuvliga tyger - du kan ju själv sy gardiner och sno HD:s mönster har sådana i butiken och dem är jättefina...(ej till salu dock) kram

Signe sa...

Tycker oxå det skulle va fint med draperier och visa teglet...Johannas tips med väggord låter fint! Det ska bli spännande att höra och kanske t.o.m få se resultatet sen! :)

Anonym sa...

Hej! När jag skrev på min köksvägg så skrev jag texten på min bärbara PC. Jag provade olika fonter tills jag hittade en som jag gillade. Sedan lånade jag en PC-kanon från jobbet och kopplade den till datorn så att jag fick bilden på väggen där jag ville ha texten. Därefter så gjorde jag svaga konturer med blyerts och så fyllde jag i med färg och en liten pensel. Det blev klart alldeles nyligen och jag är nöjd.

Anonym sa...

Glömde säga att jag tittade mycket på låt texter Ulf Lundell, Niklas Strömstedt, Tommy Nilsson, Tommy Körberg, Eldkvarn etc. Till slut blev det Ulf Lundells palatset Kram