tisdag 10 april 2007

Koppen har fått sin plats


Ägnade kvällen igår till att göra vårfint i mitt kök. Vinterns färg har varit i brunt, tog bort de bruna kuddfodralen på min kökssoffa och bytte till vackra ljusblå kuddar några rutiga och några blommiga och oj så ljust och fint det blev. De brunrandiga gardinerna får hänga kvar , de passar bra ihop med det ljusblåa. Koppen fick sin plats i min fina hylla på väggen. Tack alla ni som kikar in och skriver så gulliga hälsningar, man blir så glad. Tänk att så många gillar den lantliga stilen här ibland oss bloggare, äntligen kan jag diskutera med folk om samma sak som jag själv älskar. Jag har några av mina vänner som jag kan dela mitt intresse med men de flesta vill ha modernt. Det skulle bara veta hur kul det är att göra loppisfynd och hitta charmiga nötta grejer som har en själ och som man kanske är ensam om att ha, det som gör ditt hem ljuvligt och personligt. Tack mamma för att du har släpat med mig på alla auktioner som liten och för att jag har fått växa upp ibland gammla järnsängar och antika dockvagnar det har inspirerat mig till att skapa min egna personliga stil och att få den rätta känslan i mitt hem. Kram och hejsålänge

11 kommentarer:

Nina sa...

jag gillar modernt också ...men det optimala är att blanda tycker jag...älskar loppisar auktioner ...
men hinner inte bevista så många som´jag vill.

Anonym sa...

Kul att du gillar mina bilder! Va fint du har! Va mysigt det låter med butiken på gården! Jag vill jättegärna ha adressen till nätbutiken när det är dags för öppning, ser fram emot det! Tack! kram

Lotta sa...

Hej!
Vad underbart att ha hittat ännu en lantlig blogg! Så fint du har det. Ska bli jättespännande att fortsätta följa din blogg. Jag länkar till dig, hoppas det är ok!

Kram från Lotta, ännu en som älskar lantligt och shabby chic, och som just är i färd med att omvandla hemmet.

hulukvarn sa...

Vad kul att fler hittat hit. Jag länkar dig också!! Ha det gott och glöm inte meddela mig när du internetbutiken är klar:)

Ha det gott!

Angela sa...

Håller med dig om att det mycket roligare att leta fynd och inredning blir mer personlig när man inreder i den här stilen.

Anonym sa...

nämän åhh så fint! och vilken härlig blogg du har!

Dubbelörn sa...

Så vackert du fått det i köket.

Inspirerande bilder!

Kramar

Dubbelörn sa...

Upptäcker nu när jag läser din profil att du även har en butik!!

Var finns du i landet?... bra med tips inför sommaren om man nu har vägarna förbi...
Lägger till dig i min länklista...
Kramar

SOFIE sa...

Åh vad roligt att du tittade in hos mig =) *glad* Gud så fint du har det!! Kuddarna var verkligen ursöta! Puss å kram!!

Dubbelörn sa...

Toppen, då finns du ju inte alltför långtbort fr mig. Dit brukar jag svänga då o då... väntar på mer info...

Kramar

Jenny sa...

Älskar verkligen den lantliga stilen. Den är underbar! Gamla saker har en enorm själ, jag kan inte få nog! :) Visst är det kul att träffa andra som gillar samma :)Hur kul som helst :)