fredag 1 februari 2008

Ja e inte bitter!

Ja så är sambon i väg nu igen på en "liten tripp" med jobbet, denna gång bar det iväg till sälen fred-sönd ("all inklusive") ja alltså mat, boende ,alkohol, röda ögon,blek hy,illamående, huvudvärk mm. Han frågade om han behövde ta med termobyxor? ja då förstår ni att det är friluftsliv som är huvudtanken med den resan. Ja ta med dig termosarna tänkte jag i fall du somnar i nån snödriva på väg hem från nån afterski. Tycker inte det var längesedan detta jobb var i väg på kryssning och nu skall det behövas mera "personalvård" vet inte företaget vart det skall göra av alla pengar? jag vet skicka dom till mig så jag kan köpa mig lite vit färg=) skall bli kul och se hur "uppvilad" han är när han kommer hem från sin "hälsoresa" Själv skall jag mysa med tre små busungar och två tokiga katter i soffan, och kolla på letsdance, höja volymen på tv:n till högsta så jag hör något av vad som sägs efter att ha sagt till 511 gånger att mamma vill se på tv, äta gott så magen putar ännu mer. Gå och lägga mig, vakna av att katten hittat nån trevlig liten leksak som den kan leka med vid 5 snåret, gå upp skälla ut katten. Gå till baka till sängen och lägga mitt huvud på kudden för att fem sekunder senare höra sonen ropa Mamma!! jag är kissnödig! Nej som jag sa tidigare JAG ÄR INTE BITTER!!!!!!!!!
Visar bilder från underbara Zanz som gör att livet känns lite lättare=)

28 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Hej syster!!
Nej inte är du bitter...
Tur att jag kommer i morgon och lättar upp stämningen..Vi ska måla och ha kul!Det är dax att DU gör någonting.. kanske vi skulle ta en tjejträff snart vore kul....
Syns vid 9.00 är det bra? hör av dig annars....SMILE.....
Kram Syrran!

Änglahem sa...

Bitter...? Varför skulle du vara det...?
Nåt borde du ju få som kompensation...eller?! Vitfärg är ju utmärkt...föreslå det för chefen*tihi*
Tur att systera din kommer imorgon och livar upp dig lite, hoppas att ni får det riktigt mysigt!

kramar
Ulrika

lottens vita och gröna sa...

ibland är det livet lite orättvist, visst måste man få klaga då, hoppas på att du får kul med färgen! kram lotten

Anonym sa...

*ler* Nej men inte är du bitter - bara lite ironisk... Ibland känner jag oxå så men det brukar gå om rätt snabbt. ;)

Cornelias Corner sa...

Stackars dig!! Ja, det gäller att välja sina jobb! =) Själv var jag i Budapest för två veckor sedan, se lite bilder på Cornelias Corner. Ha en bra helg!

Millas hem sa...

Du berättar för roligt...:-) känner med dig...
Jag är också "där" ibland!
Kram Camilla

Millas hem sa...

"milla" står det, det ska naturligtvis vara "Millas hem"
Kram Camilla

Gry sa...

Hi,hi...jamen du får ju mysa, måla, umgås med barnen och katten- vad mera begär du egentligen!! *fniss* Varför inte snällt erbjuda dig att packa väskan nästa gång, och verkligen skicka med alla tjocka, varma och "snygga" kläder, ha,ha... Parta i dom du!

Min kära älskling fick stanna hemma med vård av sjuk familj, istället för tre dagar i Oslo nu i veckan ;-)

Hör på följande visdomsord:

"Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land"

Rätt?

Ha det så kul med syrran nu ;-) Kram Gry
Ha så kul med syrran idag!

Gry sa...

Ha,ha...som du förstår, ha det så kul med syrran,hi,hi...Jag ska inte upprepa mig flera gångar. Lovar ;-)

//Gry

Cornelias Corner sa...

Maila mig på qqornelia@hotmail.com så skickar jag en inbjudan till Cornelias Corner. Roligt att du gillar Wilda - glad blir jag! KRam

smultrongården sa...

Tjena! Hoppas mannen är hemma nu - utvilad!!!
Nej, du kan nog inte måla med linoljefärgen på redan målat... Ta vanlig färg istället.
Ha det bra! Och du, ta igen dig i soffan med en tidning när mannen dyker upp! Kram Eva

Helena Sjögren sa...

Ja hoppas han kommit hem din lilla make efter helgens bravader å inte fastnat i någon driva.
Det är väll tur de får komma ut å roa sig i bland .... :)
Du får hoppa på syrrans förslag om tjej träff, det kanske måste bli en lååååång tjej träff som varar hela helgen ?
/ Helena

LantlivsAnette sa...

Jahhaaa...du är för rolig du..det är ju faktiskt så det är här i livet..fniss..
Men jag ser att syrran din kom till undsättning...blev det målat nåt ?
Kram Anette

junhe sa...

på mitt jobb är dt inte fråga om personalvård heller...där SKA vi finna oss i att jobba över om dt behövs. ibland har man lust att bara slå näven i bordet =( men jag håller med dig, dina bilder får en att se lite ljusare på tillvaron och kanske kan lätta på plånboken hos ngn =)

LOPPISLIV sa...

Ha ha...skrattade gott åt ditt inlägg...du skriver så roligt...livet är bra orättvist ibland va?? Hoppas att du hade en mysig kväll ändå......Kram Paula

Anonym sa...

Jag tycker det låter som om du är jätte bitter, eller rättare sagt var. Jag klandrar dej absolut inte, jag skulle ha kännt precis likadant. Man behöver ju inte delta i allt som firman ordnar, speciellt inte när man har en underbar hustru och tre gulliga barn. Det tycker jag att du ska upplysa honom om någongång. Jag hoppas att du fick en bra helg ändå och hoppas mannen tänkte på sin gulliga familj när han låg i snödrivan....

Husbilsresan sa...

Ja du....men se det positiva i det hela...du slipper röda ögon, huvudvärk och illamående osv.....och får ta det lugnt och gosa med dina goa små barn och katter istället.
Och sen kommer stackars maken hem igen och då får du pyssla om honom....hämta huvudvärkstabletter....lägga våta, kalla tvättlappar på pannan....hyssja på barnen, så dom inte pratar för högt och....ja du vet *fniss*
Inte ska du vara bitter inte....
Kramar/Gunn

linnea-maria sa...

Nää int ska du va bitter!! Tänk bara på baksmällan din käre ska ha så mår du genast mycket bättre ;)
/linnea-maria

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vad vackra bilder du hittat hos zanz!
Hoppas du får en fin helg där hemma.
/S

Malin - I min trädgård sa...

Hihi, nä inte bitter nej. Måste bara säga att din sovrumstapet är supermysig! Jättefint!

Unknown sa...

nejnej, inte alls är du bitter, ler. Det är ju inget att vara avundsjuk, termos, snödrivor och termobyxor... hihihi. Jag tycker att din man kan kompensera dig lite, varför inte överaska med att köpa vit färg eller tja, ett presentkort på någon härlig inredningsbutik. Det är ju inte för mkt begärt? Ler.
Ha det gott! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Gry sa...

Hoppas du har det bra och inte är bitter, ha,ha... Du får inte glömma bort att du har en blogg att sköta, och att det faktiskt finns folk här ute som väntar på ett nytt inlägg, hi,hi....

Hoppas du och familjen mår bra! Kram Gry

Majas mammelucker sa...

Hjärteligt hej!!
Ha en underbar Alla Hjärtans dag!!
Kram Syster yster!!

Brunkullan sa...

Haha..vad rolig läsning:-)
Men det är lika här! På jobbet får vi åka ca var 3:e år.
Tommys jobb åker lite då och då...suck!

Skönt att vi inte blir bittra ialla fall;)

Susanne

Anonym sa...

Bitter vad är det? Själv ser man fram emot let's dance och hoppas att halsontet inte är halsfluss. Har efter tjat fått läkartid på den lilla 3 åringen och som man misstänkte var det just det.... Så det är väl bara vabba några dagar till... har skrivit om din underbara blogg på Snyggahem.com.
Trevlig helg/Johanna

Gry sa...

Må du ha en trevlig helg!

Kram Gry

Hem och Lycka sa...

*fniss* Du får kräva lite kompensation, t.ex. lite shopping eller vit färg är ju alldeles utmärkta alternativ! KRAM!

Pink Chocolatier sa...

hihi hej bittra du...
Jag vill komma med något uppiggande som att säga att din Blogg är underbar och jag älskar er inredningsbutik lika så!
Fortsätt så, ni ger mig inspiration!

Kram Erika