måndag 17 mars 2008

Puh! jag bara fyndar och fyndar!


Hej
Nej ni har inte kommit fel detta är inte fyndhörnan även om ni kanske kan tro det=)
Ja så var det måndag igen och snart är det påsk, skönt med långhelg! idag måste jag visa er fina tavlor som jag fyndat, det var kul eftersom mamma har en likadan som den ena. Ramarna är lite nötta och jag skulle vilja måla dem men det känns ju inge bra att förstöra orginalfärgen så det får nog vara. Blir nog fina mot en vit vägg, den ena heter In Love och den andra And lived happily ever after. Känner ni hur romantiken flödar=)

trappen har jag vårstädat(det var väl därför vintern kom tillbaka, förlåt=)
Kraaam

20 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

o det därtavlorna känner ag igen från när jag var lite, de är underbara! ja våren har verkligen spelat oss ett spratt! kram lotten

lottens vita och gröna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hem och Lycka sa...

Vilka fina tavlor, så nostalgiskt! Vackert du vårpyntat! kram

Linneagården sa...

FYNDFIA!
JAG TYCKER NI HAR SÅ FINT HUS & GILLAR ER YTTERDÖRR LITE EXTRA MYCKET!

HA EN TREVLIG VECKA /madelene

Anonym sa...

Vilka fina tavlor. Tycker inte heller att du ska måla dom. Blir super mot en vit bakgrund-
lotta

Nina sa...

Så fina tavlor du fyndat! Vill bara önska EN GLAD PÅSK !!!

kram/nina

Änglahem sa...

Vilka underbart fina tavlor!! Motiven är ju sååå fina och romantiska!!

Garderoben i förra inlägget....I LOVE!!! tala om fynd! rena stölden!
Så fint så fint, vitfärg och tyg var det allt? Tröttnar du någon gång så jaa.....*fniss*

Ha det gott!
Kram
Ulrika

Vita maränger sa...

Jättefint du gjort på trappanoch det är inte ditt fel att vintern kom tillbaks ;).
Tavlorna var också fina.
KRAM

Gry sa...

Men ojdå, när du väl lägger in nya inlägg så är det massproduktion, ha,ha... (måste pika dig lite, fniss).

Skåpet blev helt otroligt fint! Jag kan ungefär tänka mig hur det såg ut innan.... Och tavlorna, vad ska jag säga. Man kan ju hoppas att de hade det så, men det var värst vilken idyll de hade med långa, ljusa klänningar och picnic i det gröna- Länge leve optimismen! Tjusiga tavlor, dock!

Våren tog slut bara för att du satte ut dina blommor. Så är det! Fy...

Vill passa på att önska dig en GLAD PÅSK! Kram Gry

Elzie sa...

Så jättefina tavlor. Skulle inte heller måla de ramarna. Bra med lite som bryter av också.
Ja, våren får vi nog vänta på ännu en tid.
Hoppas du får en bra påsk.
Kram Elzie

Annas skattkammare sa...

Härligt med lite romantik såhär inför våren.. då kanske vårkänslorna kan komma fram trots snön. Jättefint pyntat på trappen. Tur att jag inte hade hunnit pynta där när snöstormen drog över oss i förrgår!! Ha det gott! Kram /Anna

Drömmar om Junibacken sa...

Fina tavlor! Tycker inte att du ska måla om dem! Dom var fina som de var! Jag har också fyndat tavlor, till köket! ;) en gammal reklam tavla för Cloetta med tre kvinnor i vackra klänningar! Kram Lisa.

Husbilsresan sa...

Jättefina och romantiska tavlor.Jag skulle nog inte heller måla ramarna....dom är fina som dom är.
Varför var du tvungen att städa och pynta på trappen...v ville ju inte ha vinter igen!!!! *fnissar*
Ha en skön fortsättning på påsakhelgen!
Kram/Gunn

Annas Vita Hjärtan sa...

Jag vet vad du menar med att man inte vill måla om originalfärgen, jag har inte målat om min gamla tavla. Men jag brukar tänka så här...det är kanske värt något mer i pengar om man inte målar men det är värt mer för mig om jag målar. Och då brukar jag måla om iaf...hihi Men ramarna blir säkert jätte fina mot en vit vägg precis som du säger.

GLAD PÅSK till er!

Kram Anna

White Season sa...

Hallå där, har har jag nog faktiskt inte varit tidigare... Vilket härligt hem du har och bilderna är jätte fina... Hit kommer jag snart igen, Glad Påsk! Kram Malin

White Season sa...

Hallå där, har har jag nog faktiskt inte varit tidigare... Vilket härligt hem du har och bilderna är jätte fina... Hit kommer jag snart igen, Glad Påsk! Kram Malin

Klarafina sa...

Vilken tur du har som gör så fina fynd!

Ankan sa...

Vilka jättecharmiga tavlor du fyndat! Är det reproduktioner av någon konstnär? Själv har jag också fyndat lite i helgen, men bara lite..
Titta in på min sida, jag har en utmaning till dig om du vill! Kramar

Lilla Trollbacken sa...

Vilka fina fynd du gjort. Tycker du gör rätt i att inte måla ramarna, de är fina som de är.
Usch vad kallt det blev igen. Mina stackars penseér frös ihjäl!!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Gabrielle

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å va fint!! Gillar den lilla griffeltavle-skylten. Jättemysig blogg! Ska kika vidare här. Ha det gott! Kram Stina