måndag 21 april 2008

Moses lilla utflykt!

Jag har ju berättat om våran tokiga katt förut men i dag slog han alla rekord i tokigheter. Han är en innekatt men idag så skulle han få gå ut i kopplet. Som vanligt så trasslade han sig ur det och sprang glatt iväg. Ungarna var ute och lekte och plötsligt kom wilma in springandes och sa kom fort får du se! ut sprang jag och tänk där satt han så oskyldig i Fågelboet Hi hi, vi skrattade så vi nästan storknade. Hur rolig kan ett katt vara? såg ut som om han trodde att han var en fågel. Som tur är så är det ett gammalt bo tomt på fåglar, han tyckte väl att det var en perfekt viloplats den lille token eller så liten är han väl inte, 6kg stoor är han vår lille tjockis. Nu så är han inne och vilar efter flygturen den lilla rackarn. Tänk vad djur kan tillföra mycket glädje, underbart!





Moses leker pippi!





31 kommentarer:

Evas Paradis sa...

Hohoho ... ja där fick jag mig ett gott skratt :-))
Älskar också katter ... har två stycken ... mor och dotter ... Megasen och Pepsi.
Megasen hon är väldigt lugn och kelig medan Pepsi hittar på bus mest hela tiden. Ja de är verkligen en källa till skratt.
Duktig kisse som klarade av att ta sig ned, så ni inte behövde kalla på brandkåren ;-)
Kram Eva

Annas Vita Hjärtan sa...

Hihi lilla gubben, hur kom han ner?
Han ser så oskyldig ut.

Änglahem sa...

Hahaha.....hjälp vad jag skrattade här!!! Men jösses hur fick du ner honom?! Trasslade han inte in sig?
Dom är verkligen en källa till många skratt med sina tokigheter! Vi har ju våra lilla Klara 1år igår, och hon kan verkligen få en att skratt ibland den lilla tokan!

Ha en skön måndagkväll!
Kram/Ulrika

Annas skattkammare sa...

Hahahaha, vad rolig han ser ut!! Särskilt på den tredje bilden, ser ut som han sitter och kvittrar i fågelbot! Ja husdjur är verkligen roliga, de kan göra vad som helst.. Kram /Anna

lottens vita och gröna sa...

jag tokler såååååå fin kisse, man vet ju aldrig en fågel som förvllar sig och huga...en kisse i boet, haha! kram lotten

Frida sa...

Där ser han ju ut att trivas.Katter är roliga dom. Såg din hall nedan, den blev jättefin!
Kram Frida

Ann-Sofi sa...

Hihi(: så sött!

Mvh ann-sofi

Helena Dovier sa...

Vilken härlig katt, honom gillar jag! :-) Ja, djuren är verkligen underbara och de tillför ju så himla mycket till livet. Själv är jag hundmänniska ut i fingerspetsarna, och min fyrbente Justus är min ögonsten :-).
Ha en fin tisdag i solskenet!
Kram från Helena

Nina sa...

sicken riktig gullunge eran Moses !!
Vår Asta har också gjort så men tyvärr så var boet liksom taget av skator och det blev ett sjuhelvetes liv på dem och katten var livrädd och vågade inte klättra ned . Maken smidig som en gasell enligt honom själv; var tvungen att klättra upp för undsättning och då skrattade vi så att vi pinka på oss.....

Anna sa...

Det ser man inte ofta!!!! :)

Gårdsromantik sa...

Ja det där har man ju varit med om - kisse lille då.
Tur att han tog sig ned själv!

Kram Maud

Carina sa...

HiHi sicken rolig katt, visst är dom söta de små liven. Har själv en katt som heter Wilma.

Eran hall blev ju helt förtjusande, ni har en väldigt god smak och en underbar blogg.

Vink Vink Carina

"M" sa...

Hihi...vilöken rolig kisse...hoppas det gick bra...

silje-sin sa...

He he, for en morsom katt:) God helg! klem fra silje.

My little footprints sa...

Hei!
For en skjønn liten pus ;)
Og så vakker hallen din ble! Helt fortryllende! En drøm! ;)
Klem fra Beth

Gry sa...

Vilken rackare! Ha,ha...han tog visst chansen direkt när den bjöds. Smart katt ;-)

Kram Gry

Millas hem sa...

Hej!
Vilken charmig katt...skrattade gott när jag läste om hans bravader!:)
Jag skulle gärna haft ett djur, helst en hund men även en katt. Har haft både hund och katt tidigare, men min brors barn är allergisk, och då är ju valet lätt!
Allergin kan ju växa bort så vi får se längre fram.
När jag såg dina hallbilder blev jag så glad, för det är ungefär så vi har planerat att göra i hallen med en liten vägg vid hatthyllan, men hade svårt att se det framför mig hur det kommer att se ut. Så tack för inspirationen, får visa maken när han kommer hem. För det var en hall precis i min smak, och med alla härliga detaljer!:)
Superfint har du gjort!!!
Trevlig helg!
Kram Camilla

Millas hem sa...

Det är bara jag igen!:)
Den zinkboxen du har på pallen...kunde inte hitta den i Änglaboden..den säljs inte där eller?
Tyckte om den! C

A home far away sa...

Hihi, ja ibland gör de tokiga saker våra husdjur.

Må gott

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Så godt å se at det er fler som har katten sin som et ekstra barn... Her er vi helt "tokiga" etter kattene våre, og den ene av dem (som er den mest kosete) er vel nesten vår lille husgud... Moses hadde jeg faktisk som navneforslag på den ene av våre, men så endte han opp som Marve. Mange herlige bilder av Moses og også av hjemmet deres :-)

♥Linda♥ sa...

Hej hopp!
Vilket härligt äventyr det måste varit för er lilla kisse! Tänk att få sitta i toppen på ett träd! Vilken lycka!
Kul historia, den kommer väl varken ni eller katten att glömma i första taget! :-)
Ha en fortsatt härlig helg! Hoppas ni haft lika fint väder som vi idag och att det blir lika gott i morgon!
Kram/Linda

Lilla Trollbacken sa...

Hej där Johanna!
Du har en liten utmaning hos mej om du vill!
Kram
Gabrielle

Anonym sa...

ojjj... va högt uppe *ler* sååå rolig katt!

ANETTESHUS.COM sa...

Hei!

Dette er mitt første besøk hos deg. Så fin blogg du har! Mange nydelige bilder fra hjemmet ditt!
Skal følge bloggen din videre.

Anette

Majas mammelucker sa...

Är bjudna till Eva på vip kväll i morgon tisdag..kolla in till mig..
Kramar syrran!!

Anonym sa...

You have very special birds in your country :))
What fantastic pictures !! I showed them to my whole family
Greetings from the Netherlands.

junhe sa...

men lilla gubben då...han ser verkligen bortkommen ut *fniss* hur kom jag upp här...jag lovar...jag har ingen aning =) hoppas allt gick bra, och att han håller sig ifrån så höga träd i fortsättningen. ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

Hem och Lycka sa...

Haha, sicken rackare :-D Kom han ner på egen hand eller fick ni hjälpa honom? kram!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Sådan söt liten katt.
Trevlig valborg
/S

Mollys Hus sa...

Vilken fnissanfall jag fick när jag såg bilderna på den lilla kissen i fågelboet :)

Essay_writer sa...

nice